top of page
  • Writer's pictureΑπόστολος Γεωργούλας

Απόρριψη δήλωσης παρεμφερούς εμπορικού σήματος ανταγωνιστή (5950/2011 Διοικητική Επιτροπή Σημάτων)

Η εντολέας μας - εμπορική εταιρεία είχε υποβάλει δήλωση ημεδαπού εμπορικού σήματος από το έτος 2008. Το έτος 2010 ανταγωνίστρια εταιρεία υπέβαλε προς έγκριση ενώπιον της Διοικητικής Επιτροπής Σημάτων δήλωση ημεδαπού εμπορικού σήματος, το οποίο αποτελείτο από παρόμοιο απεικονιστικό, αλλά διαφορετικό λεκτικό μέρος. Η εντολέας μας άσκησε παρέμβαση ενώπιον της Διοικητικής Επιτροπής Σημάτων, ζητώντας την απόρριψη της δήλωσης ημεδαπού εμπορικού σήματος.


Η εντολέας μας ισχυρίστηκε ενώπιον της Διοικητικής Επιτροπής Σημάτων ότι το σήμα της ανταγωνίστριας εταιρείας ομοίαζε με το προγενέστερο δικό της σήμα και δεδομένου ότι και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των δύο εταιρειών ομοιάζουν, υφίσταται κίνδυνος σύγχυσης του καταναλωτικού κοινού. Επιπλέον, υποστηρίξαμε ότι η επιλογή του εμπορικού σήματος από την ανταγωνίστρια εταιρεία έγινε κακόπιστα με σκοπό ακριβώς να προκληθεί η σύγχυση του καταναλωτικού κοινού, η οποία θα οφελούσε εμπορικά την νεώτερη αντίδικο εταιρεία. Αντίθετα, η ανταγωνίστρια εταιρεία υποστήριξε ότι το λεκτικό μέρος του εμπορικού σήματος, το οποίο εν προκειμένω ήταν διαφορετικό, και η ηχητική εντύπωση που αυτό προκαλεί στο καταναλωτικό κοινό είναι το κρίσιμο σημείο προκειμένου να διαπιστωθεί αν διαφοροποιείται ή όχι ένα εμπορικό σήμα από κάποιο άλλο.


Η Διοικητική Επιτροπή Σημάτων έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς της εντολέως μας και απέρριψε την δήλωση ημεδαπού εμπορικού σήματος της ανταγωνίστριας εταιρείας. Ειδικότερα, η Επιτροπή δέχθηκε ότι το σήμα της εντολέως μας με αυτό της ανταγωνίστριας ομοιάζουν έντονα, κυρίως οπτικά, σε βαθμό ταύτισης. Η σχεδόν κοινή απεικόνιση είναι επιπλέον το κυρίαρχο στοιχείο των δύο εμπορικών σημάτων, αφού καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος και των δύο, με αποτέλεσμα η συνολική εντύπωση που δίνεται να μην μπορεί να μετριαστεί από το διαφορετικό λεκτικό μέρος τους. Τέλος, η Επιτροπή θεώρησε ότι αυτή η εντύπωση σύγχυσης εντείνεται περισσότερο από το γεγονός ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες των δύο εταιρειών ομοιάζουν, πράγμα που δημιουργεί έντονο κίνδυνο ως προς την διάκριση αυτών και την προέλευσή τους από συγκεκριμένη επιχείρηση.


bottom of page